Hyvä asiakaspalvelu on kaiken A ja O,
niinpä kirjasin työssäoppimisjaksoni päätteeksi asiakaspalvelun ABC:n.
1. Huomioi joka asiakas ja tervehdi
kaikkia! Asiakas on nro. 1 ja kaikki asiakkaat yhtä tärkeitä.
2. Osoita palvelualttiutesi. Kysy
asiakkaalta tarvitseeko hän apua, ja auta tilanteen vaatimalla tavalla. Jos asiakas ei halua apua, vaan haluaa katsella rauhassa, anna hänen katsella rauhassa.
3. Myyjän tulee olla sosiaalinen ja
positiivinen. Opettele small talk. Myyjältä kaivataan myös yrittäjähenkisyyttä
ja halua tehdä firmalle tulosta.
4. Tuotetietous! Tunne tuotteesi, jotta
tiedät mitä myyt
5. Tilannetaju. Mitä tarjota ja kenelle?
Voiko hänelle lisämyydä? Small talk?
6. Tunne asiakkaasi. Täytyy osata katsoa
mitä myy kenellekin, kaikille ei sovi kaikki mallit, on myös hyvä oppia
katsomaan esim. farkku koko ihmisestä, jotta osaa tarjota heti oikeaa (tähän
silmä harjaantuu ajan kanssa) Nopeus on valttia.
7. Osaa kertoa tuotteiden pesu- ja
hoito-ohjeet, varsinkin jos tuotteen hoitoon liittyy jotain tavallisesta
poikkeavaa.
8. Ole rohkea ja uskalla tarjota, muista
lisämyynti, mutta ÄLÄ tuputa!
9. Hyödynnä tarjoukset
10. Pidä liike ja työpiste siistinä.
Nämä olivat tietty vain minun näkemykseni asiasta eikä mitään suuria faktoja :D
Vietin työssäoppimisjaksoni Salon Carlingsilla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti